При продажу товарів через Інтернет або соціальні мережі (Facebook, Instagram тощо) продавець зобов’язаний надати покупцю фіскальний чек – у паперовій чи електронній формі.
Чек створений РРО/ПРРО необхідно:
• попередньо роздрукувати та вкласти у посилку
• або надіслати на адресу електронної пошти чи абонентський номер покупця.
Законодавча вимога:
Відповідно до Законів України «Про електронну комерцію», «Про захист прав споживачів» та «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», розрахунковий документ має бути виданий або створений в електронній формі не пізніше моменту передачі товару.
Способи, строки та порядок розрахунків у сфері електронної комерції визначаються в електронному договорі з урахуванням вимог законодавства України.
При цьому, факт виконання договору купівлі-продажу товару обумовлений саме отриманням товару покупцем, а тому, продавець зобов`язаний забезпечити отримання покупцем розрахункового документа, який підтверджує факт оплати покупцем товару.
Важливо:
У випадках якщо продавець надає покупцю для оплати за товар реквізити свого поточного рахунку в форматі IBAN Registry:2009, NEQ, ДСТУ-Н 7167:2010, і покупець самостійно здійснює оплату з їх використанням шляхом:
• переказу коштів замовниками із поточного рахунку на поточний рахунок через установу банку;
• внесення коштів через касу банку;
• Інтернет – банкінг, а також у разі проведення розрахунків у касі банку через платіжний термінал та/або ПТКС, який належить банку,
тоді застосування РРО/ПРРО не є обов’язковим, оскільки оплата товарів буде відбуватися за допомогою різновиду банківських операцій.
При цьому, як передбачено законодавством, продавець зобов`язаний вкласти у поштове відправлення гарантійний талон, технічний паспорт або інший документ, що його замінює, який має містити обов`язкові реквізити.
Пам’ятайте:
Фіскальний чек – це не лише вимога закону, а й підтвердження прозорості та чесності вашої торгівлі.