Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Михайло Тітарчук: Механізм адміністративного оскарження дозволяє швидко та прозоро вирішити спори та скарги

опубліковано 15 лютого 2021 о 16:18

Механізм адміністративного оскарження податкових повідомлень рішень та шляхи його удосконалення стали темою круглого столу «Адміністративне оскарження як ефективний інструмент вирішення податкових спорів».

У заході, організованому Американською торговельною палатою в Україні (АСС), взяли участь заступник Голови ДПС Михайло Тітарчук, директор Департаменту адміністративного оскарження ДПС Ірина Антоненко, представники Міністерства фінансів України, члени АСС та інші.

Заступник Голови ДПС Михайло Тітарчук поінформував присутніх про стан проведення адміністративного оскарження податковою службою.

Так, до ДПС протягом 2020  року надійшло 16774 скарги на 22 586 податкових повідомлень-рішень. Це на 7,9 тис., або на 32 % скарг та на 10 тис., або на 30,7 % податкових повідомлень-рішень менше, ніж за відповідний період минулого року.

«Протягом 2020 року ДПС розглянуло 21399 ППР на загальну суму 58 млрд грн. З них залишено без змін 16 687 ППР на загальну суму понад 48 млрд грн. За результатами розгляду скасовано повністю або частково майже 5,5 тис. податкових повідомлень-рішень на загальну суму 9,4 млрд гривень, тобто 26 %», – розповів Михайло Тітарчук.

Він також підкреслив, що рішення, які приймає ДПС за результатами розгляду скарг, є остаточними і не підлягають подальшому адміністративному оскарженню, але можуть бути оскаржені в суді.

«Це зручний механізм: якщо платник і представники ДПС не дійшли певних узгоджень, то громадянин або представники бізнесу мають можливість це оскаржити в суді», – підкреслив Михайло Тітарчук.

Представники ДПС також відзначили, що механізм адміністративного оскарження впливає на якість вже винесених податкових повідомлень рішень і тих, що будуть виноситися. Адже дає можливість проаналізувати певні моменти і рішення та вжити відповідних заходів для того, щоб в подальшому не виносилися рішення, які не відповідають діючому законодавству і в подальшому можуть бути програні у суді.     

Учасники «круглого столу» також розглянули питання проведення оцінки ризиків доцільності продовження судових спорів після програшу в судах першої інстанції. Так, за словами представників ДПС, якщо податкова служба не погоджується з рішеннями суду, то продовжуватиме у рамках чинного законодавства доводити свою правоту, надаючи необхідну для цього додаткову інформацію. 

Під час зустрічі обговорювалися питання запуску процедури взаємного узгодження як інструменту досудового вирішення податкових спорів, залучення Міністерства фінансів до розгляду судових справ, в яких його офіційно визнано третьою стороною, тощо.

 

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»