Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Щодо права платника податків оскаржити рішення податкового органу 

, опубліковано 13 червня 2024 о 08:17

Головне управління ДПС у м. Києві нагадує, що п. 56.1 ст. 56 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, що рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

Так, згідно п. 56.2 ст. 56 ПКУ у разі якщо платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов’язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених ПКУ або іншими законами України, такий платник має право звернутися із скаргою про перегляд цього рішення до контролюючого органу вищого рівня.

Скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій або електронній формі засобами електронного зв’язку (за потреби – з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог п. 44.6 ст. 44 ПКУ) протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Подання скарги в електронній формі засобами електронного зв’язку здійснюється платниками податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в електронному кабінеті, з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».

Протягом шести місяців з дати закінчення строку, встановленого абзацом першим цього пункту, платник податків має право подати скаргу разом з клопотанням про поновлення пропущеного строку на подання скарги в адміністративному порядку та копіями підтверджуючих документів поважності причин його пропуску (за наявності). У скарзі може міститися клопотання про поновлення пропущеного строку на подання скарги в адміністративному порядку. Контролюючий орган вищого рівня, розглядаючи клопотання платника податків, поновлює пропущений строк на подання скарги в адміністративному порядку, якщо визнає причини його пропуску поважними (п. 56.3 ст. 56 ПКУ).

Також, відповідно до п. 56.3 прим.1 скарги на рішення територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, прийняті контролюючим органом щодо нерезидентів, які здійснюють в Україні діяльність через відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва, подаються до контролюючого органу вищого рівня протягом строків, визначених п. 56.3 ст. 56 ПКУ, стосовно:

а) рішення про взяття на податковий облік нерезидента;

б) податкове повідомлення – рішення, винесене у зв’язку з визначенням грошового  зобов’язання  у  порядку,  передбаченому   пп. 141.4.2   п. 141.4   ст. 141 ПКУ;

в) податкове повідомлення – рішення, винесене у зв’язку з визначенням грошового   зобов’язання  у  порядку,  передбаченому  п. 117.1  та   п. 117.4   ст. 117 ПКУ;

г) податкове повідомлення – рішення, винесене у зв’язку з визначенням грошового зобов’язання, передбаченого п. 133.3 ст. 133 ПКУ.

Зазначені в цьому пункті скарги нерезидентів, які здійснюють в Україні діяльність через відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва, розглядаються у загальному порядку, визначеному для контролюючого органу вищого рівня.

Особливості оскарження особою – нерезидентом податкового повідомлення  нерезиденту,  складеного  відповідно до ст. 58 прим.1 ПКУ визначені     п. 56.24    ст. 56   ПКУ,    а     податкового     повідомлення      особі – нерезиденту про порушення вимог Загального стандарту звітності CRS,  складеного  відповідно  до п. 39 прим.3.9 ст. 39 прим.3 ПКУ, визначені п. 56.25 ст. 56 ПКУ.

Поряд з цим, грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків оскарженню не підлягає (п. 56.11 ст. 56 ПКУ).

Крім того, згідно п. 56.12 ст. 56 ПКУ, якщо відповідно до ПКУ контролюючий орган самостійно визначає грошове зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із порушенням податкового законодавства, такий платник податків має право на адміністративне оскарження рішень контролюючого органу протягом 30 календарних днів, що настають за днем надходження податкового повідомлення – рішення (рішення) контролюючого органу.

Пунктом 56.14 ст. 56 ПКУ передбачено, що строки подання скарги на податкове повідомлення-рішення або будь-яке інше рішення контролюючого органу  можуть  бути  продовжені  за  правилами  і  на підставах, визначених п. 102.6 ст. 102 ПКУ.

З урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення – рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення.

Рішення контролюючого органу, оскаржене в судовому порядку, не підлягає адміністративному оскарженню (абзаци 1 – 2 п. 56.18 ст. 56 ПКУ).

Оскарження рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється у порядку, визначеному ст. 56 ПКУ з урахуванням особливостей, наведених у пп. 56.23.1 – 56.23.4 п. 56.23 ст. 56 ПКУ.

Підписатися на YouTube-канал Головного управління ДПС у м. Києві: 

https://cutt.ly/UgBni5e

Комунікаційна податкова платформа для громадськості та бізнес-спільноти: 
kyiv.ikc@tax.gov.ua

Підписатися на телеграм-канал ДПС: 
https://t.me/tax_gov_ua