Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Підстави та процедура анулювання реєстрації платника ПДВ

, опубліковано 10 грудня 2025 о 16:13

Головне управління ДПС у м. Києві інформує, що анулювання реєстрації платника ПДВ відбувається у випадках, коли підприємство або ФОП більше не відповідають вимогам для перебування в реєстрі платників ПДВ, припиняють діяльність або переходять на спрощену систему  оподаткування.  

Порядок анулювання визначений статтею 184 Податкового кодексу України та Положенням про реєстрацію платників ПДВ, затвердженим наказом Міністерства фінансів України № 1130. 

Коли реєстрацію можуть анулювати 

Реєстрація платника ПДВ підлягає анулюванню, якщо: 

- Загальна вартість оподатковуваних товарів/послуг за останні 12 місяців менша за 1 млн грн і платник подає заяву про анулювання. 

- Підприємство або ФОП припиняє діяльність та затверджує ліквідаційний чи розподільчий баланс. 

- Платник переходить на спрощену систему оподаткування, що не передбачає сплату ПДВ. 

- Протягом 12 місяців не подаються декларації з ПДВ та/або подаються декларації без операцій. 

- Є рішення суду про недійсність установчих документів, ліквідацію чи позбавлення статусу суб’єкта господарювання. 

- Платник – фізична особа померла, визнана недієздатною чи безвісно відсутньою. 

- Припинилася дія договору, на підставі якого особу було зареєстровано платником ПДВ. 

У випадках припинення діяльності або переходу на єдиний податок без ПДВ анулювання проводиться автоматично. 

Як подати заяву 

Для анулювання реєстрації платник подає заяву за формою № 3-ПДВ до контролюючого органу за місцем обліку. Документ можна подати і в електронному вигляді. 

Результат розгляду заяви 

Протягом 10 календарних днів після отримання заяви контролюючий орган: 

- анулює реєстрацію за наявності визначених підстав; 

- пропонує подати нову заяву, якщо у документі є помилки чи відсутні дані; 

- відмовляє, якщо немає законних підстав або платник зобов’язаний бути зареєстрованим. 

Якщо заява не подається 

За наявності підстав для анулювання, контролюючий орган складає документ за формою № 6-РПДВ, один примірник якого надсилається платнику, та анулює реєстрацію платника ПДВ. Інформація про анулювання з’являється в електронному кабінеті. 

Яка дата анулювання 

Анулювання реєстрації відбувається з дати: 

- подання заяви або прийняття рішення контролюючого органу; 

- зазначеної у судовому рішенні; 

- припинення дії договору чи ліквідації; 

- державної реєстрації припинення юрособи чи ФОП; 

- переходу на єдиний податок без ПДВ. 

Що змінюється після анулювання 

Особа, реєстрацію якої анульовано: 

- позбавляється права на віднесення сум ПДВ до податкового кредиту, 

- не може складати податкові накладні. 

Детальніше ­про анулювання реєстрації платників ПДВ за посиланням: https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya/reestratsiya-ta-oblik-yuridichnih-osib-ta-samozaynyatih-fizichnih-osib/reestratsiya-platnikiv-pdv/957285.html

Контакт-центр ДПС: https://tax.gov.ua/others/kontakt-tsentr/

Мобільний застосунок «Моя податкова»:

Android https://play.google.com/store/apps/details?id=my.tax.gov.ua

iOS https://t1p.de/lgu5a

Онлайн-навчання:

https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya/

Для оперативної комунікації з інститутами громадянського суспільства в ДПС Києва діє комунікаційна податкова платформа:

kyiv.ikc@tax.gov.ua

Підпишись на YouTube-канал ДПС Києва:

https://cutt.ly/UgBni5e