Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Аналітична довідка про роботу Головного управління ДПС у м. Києві протягом 2019 року

опубліковано 14 січня 2020 о 14:24

З початку року до Головного управління ДПС у м. Києві  надійшло 3877 письмових звернень громадян, що на 2357 звернень більше, ніж за відповідний період 2018 року (1520), з них: 3877 заяв (100%), 0 скарг (0 %), 0 пропозицій (0%).

Робота зі зверненнями громадян Головного управління ДПС у м. Києві  здійснюється відповідно до вимог статті 40 Конституції України, Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній фіскальній службі України та її територіальних органах, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2015 № 271, з метою забезпечення реалізації конституційного права кожного громадянина України на звернення та задоволення законних прав і інтересів, упередження виникнення непорозумінь та конфліктних ситуацій, всебічного розгляду кожного звернення громадянина, проведення роз’яснювальних консультацій, прозорості в роботі, формування позитивного іміджу органів доходів і зборів.

Питання роботи зі зверненнями громадян, організації їх особистого прийому є одним із пріоритетних напрямів діяльності зазначеного органу виконавчої влади  і знаходиться під постійним контролем керівництва, адже право на звернення є важливим конституційно-правовим засобом захисту та однією із організаційно-правових гарантій дотримання прав і свобод громадян.

Основні питання, порушені громадянами у своїх зверненнях до  Головного управління ДПС у м. Києві  – це:

прохання надати роз’яснення з різних питань податкового та митного законодавства, митна політика тощо (2019 р. – 3845,  2018 р. – 1179 звернень);

питання, пов‘язані з працею та заробітною платою (2019 р. – 6; 2018 р. – 273 звернення);

діяльність центральних органів виконавчої влади (внесення змін до законодавства, прохання надати роз’яснення положень законодавства  тощо) (2019 р. – 23; 2018 р. – 40).

Усі звернення розглянуто, опрацьовано та надано на них відповідь у визначені Законом України «Про звернення громадян» зі змінами терміни.

Порівняно з минулим роком кількість скарг зменшилась на 23 одиниці. У 2019 році скарг до Головного управління ДПС у м. Києві не надходило.

З початку року повторних звернень громадян до Головного управління ДПС у м. Києві не надходило (2018 рік – 7 звернень).

У 2019 році неодноразових звернень громадян не надходило (2018 рік – 10 звернень). 

Протягом  2019  року до Головного управління ДПС у м. Києві  надійшло 24 колективних звернення від 390 громадян, що на 51 звернення менше, ніж за відповідний період 2018 року ( 75 звернень від 535 осіб). 

Найбільшу питому вагу у загальній кількості звернень займають такі:

щодо податкової політики – 3840, або 99 %, з них найбільше: 1909 – податок на доходи з фізичних осіб; 863 – податок на майно; 382 – податкова звітність;  317 звернень щодо проведення контрольно-перевірочної роботи;   105 – щодо виконання судових рішень; 101- єдиний соціальний внесок;

щодо праці та заробітної плати – 6, або 0,15%;

щодо діяльності центральних органів влади – 23, або 0.6%.

Інформаційний аналіз проведення особистого прийому громадян керівництвом та посадовими особами структурних підрозділів органів ДПС

Особистий прийом громадян керівництвом та посадовими особами Головного управління ДПС у м. Києві  здійснюється відповідно до затверджених графіків.

Забезпечено здійснення безперебійного і регулярного особистого прийому громадян керівництвом та посадовими особами структурних підрозділів.

Фактів відмови у записі на особистий прийом громадян не було.

Особистий прийом громадян здійснюється в окремих, належно облаштованих кімнатах для прийому. Зроблено підбірки основних документів з питань, які порушуються громадянами, для ознайомлення останніх під час особистого прийому.

З початку року здійснено 64 прийоми за зверненнями громадян, що на 78 звернень менше, ніж за відповідний період 2018 року ( 142 ), з них 64 заяви (100%). Скарги, заявлені на особистому прийомі, відсутні.

З початку року до Головного управління ДПС у м. Києві повторних звернень не надходило.

Неодноразові звернення громадян протягом 2019 року не надходили.

З початку року отримано 21 колективне звернення від 52 громадян, що на 13 звернень менше, ніж за відповідний період 2018 року (34 колективних звернення від 73 громадян). 

Під час прийомів було надано роз‘яснення норм податкового та митного законодавства та запропоновано шляхи вирішення питання в межах чинного законодавства.

Додаткові заходи

З початку року Головним управлінням ДПС у м. Києві проведено 4 семінари та 340 «гарячих» телефонних ліній з питань звернень громадян. Під час «гарячих» телефонних ліній надійшли дзвінки, що належали до компетенції органів ДПС.

Проблеми, порушені під час телефонного спілкування, стосувалися:

адміністрування ПДВ;

порядку відшкодування ПДВ;

порядку заповнення декларації з податку на прибуток підприємств;

декларування доходів громадян;

оскарження дій посадових осіб органів ДПС;

контролю за розрахунками у сфері ЗЕД та відповідальність за порушення  термінів розрахунків у сфері ЗЕД;

застосування спрощеної системи оподаткування фізичними особами – підприємцями;

порядок повернення надміру та/або помилково сплачених коштів;

погашення податкового боргу фізичних осіб;

нарахування податків на нерухоме майно;

особливостей отримання податкової знижки.

За результатами проведених «гарячих» телефонних ліній надано всі усні роз’яснення та поінформовано про можливі шляхи їх вирішення.

В Головному управлінні ДПС у м. Києві здійснюється цілеспрямована організаційна робота зі створення необхідних умов для забезпечення реалізації конституційних прав громадян на звернення.