З початку року до Головного управління ДПС у м. Києві надійшло 6989 письмових звернень громадян, що на 6482 звернення більше, ніж за відповідний період 2019 року (507), з них: 6989 заяв (100%), скарги та пропозиції відсутні.
Робота зі зверненнями громадян Головного управління ДПС у м. Києві здійснюється відповідно до вимог статті 40 Конституції України, Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній фіскальній службі України та її територіальних органах, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2015 № 271, з метою забезпечення реалізації конституційного права кожного громадянина України на звернення та задоволення законних прав і інтересів, упередження виникнення непорозумінь та конфліктних ситуацій, всебічного розгляду кожного звернення громадянина, проведення роз’яснювальних консультацій, прозорості в роботі, формування позитивного іміджу органів доходів і зборів.
Питання роботи зі зверненнями громадян, організації їх особистого прийому є одним із пріоритетних напрямів діяльності зазначеного органу виконавчої влади і знаходиться під постійним контролем керівництва, адже право на звернення є важливим конституційно-правовим засобом захисту та однією із організаційно-правових гарантій дотримання прав і свобод громадян.
Основні питання, порушені громадянами у своїх зверненнях до Головного управління ДПС у м. Києві – це:
прохання надати роз’яснення з різних питань податкового законодавства (2020 р. – 6960, 2019 р. – 501 звернення);
питання, пов‘язані з працею та заробітною платою (2020 р. – 6; 2019 р. – 2 звернення);
діяльність центральних органів виконавчої влади (внесення змін до законодавства, прохання надати роз’яснення положень законодавства тощо) (2020 р. – 22; 2019 р. – 4).
Усі звернення розглянуто, опрацьовано та надано на них відповідь у терміни визначені Законом України «Про звернення громадян» зі змінами.
З початку року повторних звернень громадян до Головного управління ДПС у м. Києві не надходило.
У 2020 році неодноразових звернень громадян не надходило.
Протягом першого півріччя 2020 року до Головного управління ДПС у м. Києві надійшло 13 колективних звернень від 183 громадян, що на 8 звернень менше, ніж за відповідний період 2019 року ( 21 звернення від 198 осіб).
Найбільшу питому вагу у загальній кількості звернень займають такі:
щодо податкової політики – 6553, або 94 %, з них найбільше: 3249 – податок на доходи з фізичних осіб; 1855 – податок на майно; 671 – податкова звітність; 487 звернень щодо проведення контрольно-перевірочної роботи; 173 – щодо виконання судових рішень; 234- єдиний соціальний внесок;
щодо праці та заробітної плати – 6, або 0,1%;
щодо діяльності центральних органів влади – 22, або 0.3%.
Інформаційний аналіз проведення особистого прийому громадян керівництвом та посадовими особами структурних підрозділів органів ДПС
Особистий прийом громадян керівництвом та посадовими особами Головного управління ДПС у м. Києві здійснюється відповідно до затверджених графіків.
Забезпечено здійснення безперебійного і регулярного особистого прийому громадян керівництвом та посадовими особами структурних підрозділів.
Фактів відмови у записі на особистий прийом громадян не було.
Особистий прийом громадян здійснюється в окремих, належно облаштованих кімнатах для прийому. Зроблено підбірки основних документів з питань, які порушуються громадянами, для ознайомлення останніх під час особистого прийому.
З початку року здійснено 60 прийомів за зверненнями громадян, що на 21 звернення менше, ніж за відповідний період 2019 року ( 81 ), з них 60 заяв (100%). Скарги, заявлені на особистому прийомі, відсутні.
З початку року до Головного управління ДПС у м. Києві повторних звернень не надходило.
Неодноразові звернення громадян протягом 2020 року не надходили.
З початку року отримано 34 колективних звернень від 84 громадян, що на 4 звернення більше, ніж за відповідний період 2019 року (30 колективних звернень від 74 громадян).
Під час прийомів було надано роз‘яснення норм податкового та митного законодавства та запропоновано шляхи вирішення питаннь в межах чинного законодавства.
Додаткові заходи
З початку року Головним управлінням ДПС у м. Києві проведено 3 семінари та 112 «гарячих» телефонних ліній з питань звернень громадян. Під час «гарячих» телефонних ліній надійшли дзвінки, що належали до компетенції органів ДПС.
Проблеми, порушені під час телефонного спілкування, стосувалися:
адміністрування ПДВ;
порядку відшкодування ПДВ;
порядку заповнення декларації з податку на прибуток підприємств;
декларування доходів громадян;
оскарження дій посадових осіб органів ДПС;
контролю за розрахунками у сфері ЗЕД та відповідальність за порушення термінів розрахунків у сфері ЗЕД;
застосування спрощеної системи оподаткування фізичними особами – підприємцями;
порядок повернення надміру та/або помилково сплачених коштів;
погашення податкового боргу фізичних осіб;
нарахування податків на нерухоме майно;
особливостей отримання податкової знижки.
За результатами проведених «гарячих» телефонних ліній надано всі усні роз’яснення та поінформовано про можливі шляхи їх вирішення.
В Головному управлінні ДПС у м. Києві здійснюється цілеспрямована організаційна робота зі створення необхідних умов для забезпечення реалізації конституційних прав громадян на звернення.