Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

«Гаряча лінія» щодо новацій у використанні реєстраторів розрахункових операцій та веденні касових операцій з 01 січня 2022 року

, опубліковано 31 січня 2022 о 13:27

В Головному управлінні ДПС у м. Києві 25 січня 2022 року відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Новації у використанні реєстраторів розрахункових операцій та веденні касових операцій з 01 січня 2022 року».

Пропонуємо Вашій увазі відповіді на деякі запитання, які надійшли від платників податків під час сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія»:

1. В яких випадках та на яких підставах здійснюється скасування реєстрації РРО?

Скасування реєстрації реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО) відбувається у випадках, коли:

1) суб’єктом господарювання подано заяву про скасування реєстрації РРО за формою № 4-РРО;

2) вичерпано строк служби РРО, вказаний у реєстрі екземплярів реєстраторів розрахункових операцій (далі – Реєстр екземплярів РРО) або у паспорті (формулярі) РРО, який не включений до Реєстру екземплярів РРО та був зареєстрований у контролюючому органі до створення Реєстру екземплярів РРО;

3) закінчилися визначені законодавством строки експлуатації РРО;

4) РРО застосовується не за сферою застосування, визначеною Державним реєстром реєстраторів розрахункових операцій (далі – Реєстр РРО);

5) виявлено невідповідність модифікації, конструкції та/або версії внутрішнього програмного забезпечення РРО, включених до Реєстру РРО;

6) установчі документи суб’єкта господарювання згідно із судовим рішенням визнано недійсними;

7) наявне судове рішення про ліквідацію суб’єкта господарювання – банкрута;

8) наявне судове рішення щодо припинення суб’єкта господарювання, що не пов’язане з банкрутством;

9) суб’єкт господарювання – ФОП померла, а також у разі оголошення такої особи померлою, визнання недієздатною або безвісно відсутньою, обмеження її цивільної дієздатності;     

10) в контролюючих органах наявні відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, ФОП та громадських формувань щодо державної реєстрації припинення суб’єкта господарювання;

11) викрадено РРО;

12) змінено власника РРО;

13) щодо господарської одиниці, де використовується РРО, суб’єкт господарювання повідомив про такий об’єкт оподаткування контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), як про закритий або такий, що не експлуатується суб’єктом господарювання (повідомлення за ф. № 20-ОПП).

14) суб’єкт господарювання у зв’язку із застосовуванням програмного РРО (далі – ПРРО) вирішив відмовитись від застосування РРО, строк служби якого не закінчився.

2. Чи необхідно ФОП, яка має електронний підпис, генерувати електронну печатку для ПРРО?

Генерувати електронну печатку ФОП, яка має електронний підпис, потрібно лише для програмно-технічних комплексів самообслуговування, в яких відсутній касир.

Водночас, за бажанням ФОП можна використовувати електронну печатку для ПРРО.

3. Чи має право ФОП платник єдиного податку виписувати прибуткові касові ордери при розрахунках з покупцями?

ФОП – платники єдиного податку, які здійснюють готівкові розрахунки з покупцями, не ведуть касову книгу та не виписують прибуткові касові ордери.

Водночас, такі платники податків зобов’язані надати в паперовій та/або електронній формі покупцю товарів (послуг) за його вимогою чек, накладну або інший розрахунковий документ, що засвідчує передання права власності на них від продавця до покупця.

4. Яка передбачена відповідальність до фізичної особи, ФОП та посадових осіб юридичної особи за перевищення граничної суми готівкових розрахунків?

За перевищення граничної суми готівкових розрахунків до ФОП та посадових осіб юридичної особи, які приймають готівку, чинним законодавством передбачено адміністративний штраф у розмірах, визначених ст. 16315 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Водночас, відповідальність до фізичних осіб за перевищення граничних сум розрахунків готівкою чинним законодавством не передбачено.

5. Яка інформація зазначається в графі «Ідентифікатор об’єкта оподаткування» розд. 3 реєстраційної заяви за ф. № 1-ПРРО, якщо суб’єкт господарювання здійснює діяльність у заздалегідь не визначеному місці (торгівля та/або надання послуг)?

В графі «Ідентифікатор об’єкта оподаткування» розд. 3 заяви про реєстрацію ПРРО за формою № 1-ПРРО (далі – реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО) зазначаються дані про господарську одиницю, де буде використовуватись ПРРО, про яку суб’єкт господарювання повідомляє контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 ПКУ (повідомлення за
ф. № 20-ОПП).

У разі, якщо місце проживання ФОП є місцем, де провадиться підприємницька діяльність, або воно пов’язане із здійсненням підприємницької діяльності, то така ФОП має подати повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП, повідомивши про місце проживання як про об’єкт оподаткування, після чого на такий об’єкт може бути зареєстроване ПРРО.

6. Чи необхідно банку або ФОП вести касову книгу та встановлювати ліміт каси?

Банки та ФОП мають право не встановлювати ліміт каси та строки здавання готівкової виручки (готівки). Водночас, ФОП має право не вести касову книжку.

7. В яких випадках та яким чином здійснюється скасування реєстрації КОРО на господарську одиницю?

Скасування реєстрації книги обліку розрахункових операцій (далі – КОРО) на окрему господарську одиницю відбувається у випадках, зокрема:

суб’єктом господарювання подано заяву (у разі викрадення, втрати, тощо);

КОРО використовується не за визначеною адресою господарської одиниці суб’єкта господарювання;

установчі документи суб’єкта господарювання згідно із судовим рішенням визнано недійсними;

наявне судове рішення щодо припинення суб’єкта господарювання, що не пов’язане з банкрутством;

КОРО непридатна для використання;

порушено цілісність засобу контролю, встановленого на КОРО.

Скасування реєстрації КОРО на господарську одиницю, крім випадку подання суб’єктом господарювання заяви (у разі викрадення, втрати, тощо), може здійснюватися за заявою суб’єкта господарювання або примусово за рішенням контролюючого органу за місцем реєстрації КОРО.

Контролюючий орган за місцем реєстрації КОРО на окрему господарську одиницю не пізніше місяця з дня виникнення підстав для скасування реєстрації КОРО приймає рішення про скасування реєстрації КОРО у разі, якщо суб’єктом господарювання не подано заяву про скасування реєстрації КОРО за формою № 2-КОРО та такі підстави залишились актуальними.

Рішення про скасування реєстрації КОРО приймається контролюючим органом у двох примірниках, один з яких зберігається в обліковій справі суб’єкта господарювання, інший – надсилається за місцезнаходженням або місцем проживання суб’єкта господарювання.

8. Чи необхідно застосовувати РРО та/або ПРРО при продажу товарів за допомогою мережі Інтернет у разі проведення розрахунків платіжними картками Visa і MasterCard та іншими за умови доставки таких товарів поштою або кур’єрською службою та який документ при цьому надається споживачу?

У разі, якщо споживач, використовуючи мережу Інтернет, замовив товар і розрахунок за нього було здійснено з застосуванням електронних платіжних засобів (в т.ч. платіжних карт Visa, MasterCard та інших), за умови доставки таких товарів поштою або кур’єрською службою, то така розрахункова операція супроводжується обов’язком продавця забезпечити отримання споживачем розрахункового документа встановленої форми та змісту (чек з РРО та/або ПРРО) та відповідним чином оформлений гарантійний талон.

9. Чи необхідно ФОП – платнику єдиного податку, який здійснює продаж продовольчих товарів та/або напоїв (не підакцизних товарів) за допомогою торгівельних автоматів (вендингових автоматів), застосовувати РРО та/або ПРРО, або КОРО та РК?

Якщо ФОП – платник єдиного податку здійснює продаж продовольчих товарів та/або напоїв (не підакцизних товарів) за допомогою торгівельних автоматів (вендингових автоматів), в яких вбудовані електронні контрольно-касові реєстратори, що включені до Реєстру РРО, то РРО та/або ПРРО, або КОРО та розрахункові книжки не застосовуються.

Водночас, суб’єкт господарювання може прийняти рішення щодо використання в автоматах з продажу товарів ПРРО.

10. Яким чином ФОП, у тому числі платник єдиного податку, яка здійснює діяльність у декількох місцях продажу (господарських об’єктах), веде облік товарних запасів?

ФОП, у тому числі платник єдиного податку, яка здійснює діяльність у декількох місцях продажу (господарських об’єктах), веде облік товарних запасів також за кожним окремим місцем продажу (господарським об’єктом) на підставі первинних документів, які підтверджують отримання товарів такою ФОП або окремим місцем продажу (господарським об’єктом), та/або первинних документів на внутрішнє переміщення товарів між ФОП та його окремими місцями продажу (господарськими об’єктами).

Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»:

https://t.me/infoTAXbot

Підписуйтеся на канали інформування ДПС:

https://t.me/tax_gov_ua

facebook.com/TaxUkraine/

youtube.com/TaxUkraine